Communication internationale - Transcultural and ethical and responsible communication

communication-internationale@4x-100

Positionnement de la spécialisation

 

The specialisation of ISCOM " Communication Internationale " educates students to become high-level professionals, capable of holding the position of international Communication Director. HE or She masters all communication techniques and defines and implements external and internal communication strategies, leads a multi-cultural and multi-disciplinary teal, manages a budget and provides a ROI analysis to his or her management.

" Transnational communication is a management task of increasing importance within the ever-changing European and global communities. For communication in multinational companies, associations, institutions and politics, a global perpective is crucial in their strategic important to build networks across cultural, political and linguistic borders. "

Rebecca Dry, Directrice de la spécialisation "Communication internationale"

 

Pourquoi cette majeure?

Cette majeure forme des Marketeurs responsables et propose des moyens et des solutions pour satisfaire les demandes des clients, des actionnaires et d’autres parties prenantes de l’entreprise. Plus une entreprise fournit des efforts pour être responsable, mieux elle sera perçue, ce qui conduira à une excellente image de marque et, par conséquent, à plus d’engagement et de fidélité des employés et des clients.

 

Métiers préparés

  • Junior International Strategic Planner
  • International Strategic Planner
  • International Account manager
  • International Account Executive
  • International Brand Manager
  • International Project Manager
  • International Marketing Manager
  • International Communication Manager