Communication internationale - Global brands and global insights

-communication-internationale-global-brands-and-global-insights

Positionnement de la spécialisation

 

The specialisation of ISCOM "Communication Internationale" educates students to become high-level professionals, capable of holding the position of international Communication Director. HE or She masters all communication techniques and defines and implements external and internal communication strategies, leads a multi-cultural and multi-disciplinary teal, manages a budget and provides a ROI analysis to his or her management.

"Transnational communication is a management task of increasing importance within the ever-changing European and global communities. For communication in multinational companies, associations, institutions and politics, a global perpective is crucial in their strategic important to build networks across cultural, political and linguistic borders."

Rebecca Dry, Directrice de la spécialisation "Communication internationale"

 

Pourquoi cette majeure?

Cette majeure propose d'analyser les relations entre les marques internationales omniprésentes et très influentes, et les consommateurs du monde entier. Les étudiants deviendront des experts internationaux en consommation, et participeront d’une manière active au développement des idées et des solutions à disposition des marques pour répondre aux attentes des nouveaux consommateurs, citoyens du monde.

 

Métiers préparés

  • Junior International Strategic Planner
  • International Strategic Planner
  • International Account manager
  • International Account Executive
  • International Brand Manager
  • International Project Manager
  • International Marketing Manager
  • International Communication Manager