Positionnement de la spécialisation
The specialisation of ISCOM " Communication Internationale " educates students to become high-level professionals, capable of holding the position of international Communication Director. HE or She masters all communication techniques and defines and implements external and internal communication strategies, leads a multi-cultural and multi-disciplinary teal, manages a budget and provides a ROI analysis to his or her management.
"Transnational communication is a management task of increasing importance within the ever-changing European and global communities. For communication in multinational companies, associations, institutions and politics, a global perpective is crucial in their strategic important to build networks across cultural, political and linguistic borders. "
Rebecca Dry, Directrice de la spécialisation "Communication internationale"
S'inscrire en Media and influence across the globe
Télécharger la brochure en anglais
Pourquoi cette majeure?
Dans cette majeure, nous analysons les acteurs principaux du monde des médias et leur influence sur les différents continents. La presse écrite, la télé, le média digital… ont tous des niveaux différents d’audience et de pénétration du marché. Deux aspects sont abordés : les relations presse, et également le média planning et l’achat d’espace. Une vision prospective est aussi abordée: quels seront les médias de demain? ... créons-les ensemble !
Métiers préparés
- Junior International Strategic Planner
- International Strategic Planner
- International Account manager
- International Account Executive
- International Brand Manager
- International Project Manager
- International Marketing Manager
- International Communication Manager