Communication Internationale

Positionnement de la specialisation  

La spécialisation de l'ISCOM « Communication Internationale » forme les étudiants à devenir des professionnels de haut niveau, capables d'occuper le poste de Directeur de la Communication Internationale. Il maîtrise toutes les techniques de communication et définit et met en œuvre des stratégies de communication externe et interne, anime une équipe multiculturelle et pluridisciplinaire équipe, gère un budget et fournit une analyse du retour sur investissement à sa direction.

 

The specialisation of ISCOM « Communication Internationale » educates students to become high-level professionals, capable of holding the position of International Communication Director. He or she masters all communication techniques and defines and implements external and internal communication strategies, leads a multi-cultural and multi-disciplinary team, manages a budget and provides a ROI analysis to his or her management.

 

« Transnational communication is a management task of increasing importance within the ever-changing European and global communities. For communicators in multinational companies, associations, institutions and politics, a global perspective is crucial in their strategic and practical work. Additionally, it is just as important to build networks across cultural, political and linguistic borders. »

 

Rebecca DRY, Director of the specialisation « Communication Internationale »

 

 

S'INSCRIRE AU CONCOURS

 

LES MAJEURES 

Global Brands and Global Insights* 

Media and Influence across the globe

Transcultural ethical and responsible communication

 

* Majeure proposée en présentiel ou à distance 

 

Compétences et Cours

(total ECTS sans les options facultative : 60) 

 

compétences

Capacity to develop an international communication strategy, taking into account the business & CSR objectives of the company

Designing and implementing communication strategies 

Implement, manage and analyze the effectiveness of communication campaigns at a global and a local level 

Manage press relations and external agencies

Guarantee the brand's image and reputation at an international level 

Conceive and manage a communication budget

Manage and lead multicultural and multiregional, internal and external teams

Manage external agencies and suppliers

Monitor trends and the market

Analyze the data and the investments and make an ROI analysis 

cours du tronc commun UE2 (150H)

Workshop1 : Fondamentaux de la stratégie digitale 

Workshop2 : Challenge spécialisation 

Workshop4 : Challenge spécialisation 

Workshop5 : Digital responsable

Audacity Week

 

 

métiers préparés  

à la sortie de l'ISCOM :

Junior International Strategic Planner

International Strategic Planner

International Account manager

International Account Executive

International Brand Manager

International Marketing Manager

International Communication Manager

 

Puis :

Directeur.trice de l’influence et de la réputation 

International Communication Director

International Brand Manager

International Communication & CSR Director

Institutional Communication Director

Internal Communication Director 

 

Revenir au cursus GÉNÉRAL

S'INSCRIRE AU CONCOURS

 

Le détail des cours est non contractuel.